Σε εορταστικούς ρυθμούς η αγορά και τον Ιανουάριο

Σε εορταστικούς ρυθμούς η αγορά και τον Ιανουάριο
Feb 4, 2020

Με θετικό πρόσημο για το λιανικό εμπόριο, έκλεισε ο πρώτος μήνας του χρόνου, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών, ppissis.com.cy. Τα έξοδα της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, φαίνεται να μην πτόησαν τους Κύπριους καταναλωτές, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις συνέχισαν με εντατικότερο ρυθμό τις αγορές τους τον Ιανουάριο.

Συγκεκριμένα, η αύξηση που παρατηρήθηκε στην πλατφόρμα, ξεπέρασε το 8% σε σύγκριση με το μήνα Δεκέμβριο, με τις προβολές σελίδας να αγγίζουν τις 70.000. Παράλληλα, η κατά 23% αύξηση των μεταβάσεων προς τις σελίδες των καταστημάτων που εμφανίζονται στην πλατφόρμα και συγκεκριμένα οι 143.687 μεταβάσεις, υποδηλώνουν την έντονη διάθεση του καταναλωτή να συγκρίνει τιμές και χαρακτηριστικά προϊόντων, πριν προχωρήσει σε αγορά. Ειδικά μάλιστα από την 7η Ιανουαρίου, ημέρα επίσημης έναρξης των εκπτώσεων και έκτοτε, η τάση αυτή αυξήθηκε περαιτέρω, ακολουθώντας την ανάγκη των καταναλωτών να είναι βέβαιοι για την ορθότητα της επιλογής τους.

Σε επίπεδο προϊόντων, αναμφισβήτητος leader του λιανικού εμπορίου παραμένουν τα είδη τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα των χρηστών της πλατφόρμα, σε ποσοστό περίπου 70% επισκέφθηκε τουλάχιστον 2 κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, κατά τον τελευταίο μήνα. Όπως πιθανώς είναι αναμενόμενο, πρώτο ρόλο μεταξύ των προϊόντων αυτών, κατείχαν τα κινητά τηλέφωνα. Παρά λοιπόν τον ανταγωνισμό από τις αγορές τρίτων χωρών (ιδίως την Κίνα), ο σύντομος χρόνος παραλαβής των νέων προϊόντων, από κοινού με τα τέλη που εφαρμόζονται σε περιπτώσεις εισαγωγής, διατηρούν τους Κύπριους καταναλωτές προσηλωμένους στην εγχώρια αγορά.

shop-cyprus

Δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία εντός της πλατφόρμας για τον μήνα Ιανουάριο, υπήρξε αυτή των οικιακών συσκευών, καθώς το 47% των επισκεπτών σύγκρινε τιμές σε τουλάχιστον μία σχετική υποκατηγορία προϊόντων. Τα σκήπτρα κράτησαν οι λευκές συσκευές, όπου λόγω μέγαλου κόστους απόκτησης, οι πλείστοι των καταναλωτών αφιερώνουν χρόνο στην έρευνα αγοράς.

Παράλληλα, αξιοσημείωτη άνοδος υπήρξε στην κατηγορία των ειδών μόδας και ένδυσης, γεγονός που φαίνεται να επηρεάστηκε από δύο παραμέτρους. Αφ’ ενός η διακοπή των δωρεάν επιστροφών γνωστών αλυσίδων του εξωτερικού, έστρεψε μερίδα των καταναλωτών σε πιο ασφαλείς επιλογές. Η αναστολή, δηλαδή, της δυνατότητας μαζικής παραγγελίας πλεονάζοντων προϊόντων και της εν συνεχεία δωρεάν επιστροφής όσων δεν επιλέξουν να κρατήσουν οι αγοραστές, έδειξε να επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Αφετέρου, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ίδια η περίοδος των εκπτώσεων, καθώς λόγω εποχικότητας, τα είδη ένδυσης πωλήθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις με έκπτωση της τάξης του 70%.

Τέλος, κατά 32% αυξημένη υπήρξε η επισκεψιμότητα στην ειδική κατηγορία των τιμών καυσίμων, γεγονός που πιθανώς εξηγείται, τόσο από την γενική άνοδο των τιμών, όσο και από τις επερχόμενες αλλαγές, που αναμένεται να επιφέρουν μεγαλύτερες αυξήσεις.